جایگزین سیگار | به جای سیگار چه کارها یا عاداتی را انجام دهیم؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

جایگزین های مناسب برای سیگار چیست و آیا در بلند مدت می‌توانند در کاهش میل به مصرف سیگار موثر باشند؟ آنچه که افراد سیگاری را به کشیدن سیگار ترغیب می‌کند وابستگی ناشی از نیکوتین است. در این شرایط فرد نوعی وسوسه برای مصرف مجدد سیگار را تجربه می‌کند و احساس اضطراب و استرس دارد. در این شرایط باید چاره‌ای اندیشید و به دنبال انجام رفتارها و جایگزین‌های سالم برای سیگار بود. در همین راستا در این مطلب اطلاعات مفید و ارزشمندی درباره جایگزین های سیگار ارائه خواهیم داد. بهره بردن از مشاوره روانشناسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به شرایط خود و در محیط‌های مختلف جایگزین‌های مناسبی بجای مصرف سیگار پیدا کنید و میل به مصرف را در خود کاهش دهید.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

منبع:

جایگزین سیگار

 به جای سیگار چه کارها یا عاداتی را انجام دهیم؟

 

چگونه می‌توان از سیگار دل کند؟

در وهله اول شاید به این فکر بیفتید که اگر قرار به ترک سیگار باشد، “چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم؟”؛ روش‌های ترک سیگار متفاوت است و هر شخص با توجه به توانایی و اراده خود یکی از این راه‌های متعدد را بر می‌گزیند. برای مثال خود درمانی از جمله این روش‌هاست. با خواندن کتاب‌های مرتبط می‌توانید به خود کمک کنید و با کسب آگاهی بیشتر، انگیزه‌تان را برای ترک سیگار افزایش بدهید. همچنین می‌توانید از حمایت و تشویق خانواده و دوستان بهره مند گردید و یا اینکه به مصرف داروهای جایگزین روی آورده و از آن‌ها استفاده کنید. با این حال برای ترک راحت سیگار لازم است که از وجود یک روانشناس در کنار خود بهره ببرید.

جایگزین ‌های مناسب برای سیگار 

NRT

با استفاده از این دارو بدن فرد سیگاری بدون اینکه نیاز به سیگار کشیدن داشته باشد، نیکوتین مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. این دارو به شکل لثه‌ای و به صورت اسپری می‌باشد. اگرچه استفاده از آن عوارضی را به همراه دارد اما به طور معمول تا حد زیادی می‌تواند به ترک سیگار کمک کند.

وارنیکلین

یکی دیگر از داروهای جایگزین برای ترک سیگار استفاده از داروی وارنیکلین می‌باشد. درباره تاثیرات حتمی این دارو نمی‌توان نظرات قطعی ارائه داد ولیکن به نوبه خود می‌توانند موثر عمل کنند. نکته قابل توجه این است که به دلیل عوارض و پیامدهایی که دارد نباید توسط افراد سیگاری که دچار مشکلات روحی و روانی هستند استفاده گردد.

 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد | بهترین و جدیدترین راه های ترک اعتیاد

جایگزین سیگار | بوپروپیون

اگرچه این دارو نیز مانند وارنیکلین چندان نتایج قطعی و حتمی را گزارش نمی‌کند اما نباید نسبت به تاثیرات آن غافل شد. درباره مصرف بوپروپیون باید گفت عوارضی چون کم خوابی را در پی دارد و به همین دلیل در افراد سیگاری که استرس و اضطراب زیادی دارند توصیه نمی‌شود.

تماس با مشاور

چای گیاهی

زمانی که بدن به سیگار نیاز پیدا کند اضطراب فرد سیگاری را در بر می‌گیرد. در این زمان سرگرم کردن خود به آماده کردن چای و صبر کردن تا خنک شدن آن کمی از استرس را کاهش می‌دهد. استفاده از خلال دندان با طعم دارچین نیز می‌تواند در این مواقع مفید باشد.

رژیم غذایی سالم

مصرف روزانه 1 میلی متر عصاره جو دوسر در کاهش میل افراد سیگاری به مصرف سیگار بسیار مفید و نتیجه بخش است. همچنین برای اینکه ترک راحت تری را تجربه کنید استفاد از غذاهای سالم در کنار مصرف مولتی ویتامین‌ها به شما توصیه می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید : سیگار الکترونیکی | معایب و مزایای سیگار الکترونیکی چیست

پیدا کردن رفتارهایی برای جایگزین سیگار

در زمان احساس نیاز به سیگار می‌توانید رفتارهایی انجام دهید که حواس شما را پرت کند و میل به مصرف سیگار را کاهش دهد. سعی کنید از هرگونه تنهایی و انزوا دوری کنید و در کنار دوستان و کسانی که می‌توانند به شما کمک کنند قرار بگیرید. این مسئله باعث می‌شود که استرس روزمره شما کاهش یافته و در راستای ترک سیگار گام بردارید. در کنار این عوامل شما می‌توانید با انجام تغییراتی در رفتارهای روزمره، بیان احساسات خود به کسانی که دوستشان دارید و انجام بازی‌هایی با کودکان در کنار سرگرم کردن خود جایگزین مناسبی برای سیگار پیدا کنید. پیاده روی، سفر رفتن و طبیعت گردی نیز بسیار موثر هستند.

 

بیشتر بخوانید : ترک سیگار | بهترین اقدامات برای ترک سیگار

جمع بندی

در نظر گرفتن جایگزین برای سیگار منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا این ذهنیت را در فرد سیگاری تقویت می‌کند که وی قادر به ترک سیگار نیست و باید به نوعی آن را مصرف کند. حالا اگر نتواند مستقیما سیگار را مورد استفاده قرار دهد ولیکن می‌تواند جایگزین‌های آن را مصرف کند. به همین دلیل نیاز به مصرف سیگار در وی ادامه خواهد داشت. به طور کلی باید گفت اگر چه تمامی موارد ذکر شده می‌توانند جایگزینی برای ترک سیگار باشند اما در مورد استفاده از داروهای جایگزین باید کمی محتاط تر باشید زیرا مصرف این داروها ترک سیگار را برای شما سخت تر می‌کنند و برای حصول نتیجه به زمان طولانی‌تری نیازمند می‌شوید.  

برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوال متداول

چه رفتارهایی می‌تواند جایگزین استعمال سیگار در خانه شود؟

می‌توانید با دیگر اعضای خانواده به صحبت بنشینید، برنامه‌های روزانه خود را مدون کنید و در صورت داشتن ماشین و باغچه به باغبانی و شستن خودرو خود بپردازید. مهم این است که شما سرگرم باشید و وسوسه مصرف سیگار به سراغ شما نیاید.

آیا ترک سیگار برای افراد مسن دیر نیست؟

خیر، سیگار کشیدن در هر سن و سالی مشکلات و عوارض منفی به همراه دارد. فرقی نمی‌کند یک نوجوان بخواهد سیگار را ترک کند یا فردی که در آستانه 50 سالگی قرار دارد. ترک سیگار باعث می‌شود که طول عمر بیشتری را نسبت به افراد غیر سیگاری تجربه نمایید.

شماره تماس ذهن نو

منبع:

جایگزین سیگار

 به جای سیگار چه کارها یا عاداتی را انجام دهیم؟





:: برچسب‌ها: جایگزین سیگار | به جای سیگار چه کارها یا عاداتی را انجام دهیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: